Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση: Παιδαγωγική Χρήση και Ψηφιακά Εργαλεία στην Πράξη

Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση: Παιδαγωγική Χρήση και Ψηφιακά Εργαλεία στην Πράξη

Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση: Παιδαγωγική Χρήση και Ψηφιακά Εργαλεία στην Πράξη.

Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας, συμβάλλοντας ουσιαστικά στον μετασχηματισμό της μάθησης, της διδασκαλίας και της αξιολόγησης. Το πρόγραμμα «Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση: Παιδαγωγική Χρήση και Ψηφιακά Εργαλεία στην Πράξη» έχει ως στόχο να εισάγει τους συμμετέχοντες στις βασικές αρχές της παιδαγωγικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων και πλατφορμών, ενδυναμώνοντας τη διδακτική πράξη μέσω της τεχνολογίας.

 

Βασικά στοιχεία

  • 📅 Διάρκεια: 7 μήνες (400 ώρες). Από 12/1/2026 έως 23/7/2026.

  • 🎓 Πιστοποίηση: Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης με 13.3 ECTS.

  • 💻 Τρόπος: Εξ αποστάσεως, ασύγχρονη εκπαίδευση.

  • 💰 Κόστος: 300€ (με δωρεάν bonus πρόγραμμα Σύνταξης Βιογραφικού).

Περιγραφή Προγράμματος

Μέσα από 7 μήνες εκπαίδευσης, οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με ψηφιακές πλατφόρμες ασύγχρονης και σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, συνεργατικά εργαλεία Web 2.0, εφαρμογές δημιουργίας διαδραστικού υλικού και αξιολόγησης, καθώς και με αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση. Το πρόγραμμα συνδυάζει θεωρητική κατάρτιση, εργαστήρια ψηφιακών δεξιοτήτων και πρακτική εφαρμογή στην τάξη, με έμφαση στην ενσωμάτωση των ΤΠΕ με παιδαγωγικά τεκμηριωμένο τρόπο.

Το πρόγραμμα  απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς – γενικής ή ειδικής αγωγής – όπως επίσης σε στελέχη εκπαιδευτικής διοίκησης που επιδιώκουν να ενισχύσουν τις ψηφιακές και παιδαγωγικές τους δεξιότητες με θεωρητική κατάρτιση και πρακτική εφαρμογή. Επίσης, απευθύνεται και σε όσους ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν ένα state-of-the-art πρόγραμμα που συμβάλλει ουσιαστικά στη μοριοδότηση και την επαγγελματική τους εξέλιξη.

Μοριοδότηση:
Η επιτυχής παρακολούθηση και ολοκλήρωση του προγράμματος εξασφαλίζει:
• Δύο (2) μόρια σε υποψήφιους για διορισμό ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην γενική εκπαίδευση, την ειδική αγωγή και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.
• Δύο (2) μόρια σε υποψήφιους για διορισμό ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, με το σύστημα του ΑΣΕΠ, Κεφάλαιο Ε’ του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13, Α’, 29.01.2019)
• Δέκα (10) μόρια για προσλήψεις εκπαιδευτικών των κατηγοριών TE και ΔΕ της Γενικής Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) σύμφωνα με την υπ’αριθμ Υπουργική Απόφαση 48190/E1 (ΦΕΚ 1088, Β’, 2.04.2019).
• Ένα (1) μόριο ανά σεμινάριο, και έως δύο (2) μόρια κατ’ ανώτατο όριο, στην επιλογή Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Προϊσταμένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, Συμβούλων Εκπαίδευσης, και Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων και Προϊσταμένων των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων σύμφωνα με τον Ν. 4823/2021 (ΦΕΚ 136, Α’, 3.08.2021).

🔹 Μαθησιακοί Στόχοι

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:

Κατανοούν βασικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.

Αξιοποιούν εργαλεία ασύγχρονης και σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μαθημάτων.

Χρησιμοποιούν συνεργατικά εργαλεία Web 2.0 (όπως Padlet, Google Workspace, Canva) για ενίσχυση της συμμετοχής και της συνεργασίας των μαθητών.

Σχεδιάζουν και υλοποιούν ψηφιακές δραστηριότητες με δυνατότητες ανατροφοδότησης και αξιολόγησης (π.χ. με LearningApps, H5P, Google Forms).

Ενσωματώνουν την ψηφιακή δεοντολογία και τις αρχές προστασίας προσωπικών δεδομένων κατά τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.

Σχεδιάζουν και παρουσιάζουν ολοκληρωμένα ψηφιακά σενάρια ή μικροδιδασκαλίες με την υποστήριξη τεχνολογίας, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μαθητών τους.

🔹 Διδακτικές Ενότητες

Ενότητα 1: Παιδαγωγική Θεμελίωση & Ψηφιακό Πλαίσιο
  • Παιδαγωγικά μοντέλα ένταξης της τεχνολογίας (π.χ. TPACK, SAMR)
  • Ψηφιακοί εγγραμματισμοί και εκπαιδευτικοί ρόλοι
  • Εκπαιδευτικά οφέλη και προκλήσεις της τεχνολογίας
  • Χαρακτηριστικά των digital natives – προσδοκίες και στάσεις
  • Πλατφόρμες Ασύγχρονης Εκπαίδευσης: Moodle, e-Class, Google Classroom
  • Εργαλεία Σύγχρονης Διδασκαλίας: Zoom, MS Teams, Webex
  • Οργάνωση και παιδαγωγική αξιοποίηση ασύγχρονων μαθημάτων
  • Δημιουργία εκπαιδευτικού περιεχομένου για εξ αποστάσεως τάξεις
  • Padlet, Jamboard: τοίχοι ιδεών και συνεργατικά περιβάλλοντα
  • Canva: διαδραστικό υλικό και παρουσιάσεις
  • Google Workspace (Docs, Slides, Forms): συνεργατική γραφή και αξιολόγηση
  • Εργαλεία ενίσχυσης συμμετοχής (Mentimeter, Kahoot, Quizizz)
  • Εργαλεία δημιουργίας ασκήσεων
  • Αξιοποίηση Google Forms για διαμορφωτική αξιολόγηση
  • Δεδομένα επίδοσης – feedback – διαφορική διδασκαλία
  • Τεχνικές ανατροφοδότησης με τη βοήθεια της τεχνολογίας
  • Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση (γενική επισκόπηση)
  • ChatGPT, Gemini – υποστηρικτικές χρήσεις
  • Επαυξημένη και Εικονική Πραγματικότητα (AR/VR)
  • Εκπαιδευτικά chatbots, gamification, microlearning
  • GDPR στην εκπαίδευση – κανόνες, παραδείγματα, καλές πρακτικές
  • Ψηφιακή ασφάλεια και υπεύθυνη χρήση από μαθητές
  • Ψηφιακό αποτύπωμα, ηλεκτρονική παρενόχληση, ψηφιακός σεβασμός
  • Δεοντολογία χρήσης ΑΙ εργαλείων και ChatGPT στην τάξη
  • Αξιοποίηση εργαλείων, μεθόδων και πλατφορμών που διδάχθηκαν
  • Ανταλλαγή ιδεών – διδασκαλίες – ανατροφοδότηση
  • Δημιουργία και παρουσίαση τελικής δραστηριότητας/σεναρίου μαθήματος

🔹 Διδάσκοντες

Δρ Αλέξανδρος Τζάλλας

Αναπληρωτής Καθηγητής, Παν. Ιωαννίνων

Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος.

Δρ Ιωάννης Στύλιος

Συμβασιούχος Καθηγητής Παν. Ιωαννίνων

Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του προγράμματος.

Δρ Ματίνα Ζέρβα

Συμβασιούχος Καθηγήτρια, Παν. Ιωαννίνων

Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του προγράμματος.

Πιστοποίηση

Με την επιτυχή ολοκλήρωση απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης με 13.3 ECTS, αναγνωρισμένο στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

🚀 Γιατί να το επιλέξω;